– ISO-sertifisering er et kvalitetsstempel og en viktig dokumentasjon på at kundene kan stole på oss
– Norfax har alltid kunden i fokus, og har derfor implementert ISO-standardene 9001 og 14001 som en del av vårt arbeid for kontinuerlig forbedring av vårt arbeid. Målet er kort og godt økt kundetilfredshet, samt produkter og tjenester som møter kundens krav og forventninger. Norfax skal alltid være det trygge valget, både med tanke på kvalitet og miljø, sier daglig leder Per Henriksen.
ISO (International Organization for Standardization) er en standardiseringsorganisasjon som siden 1947 har utviklet standarder for de fleste sektorer. En ISO-sertifisering er et bevis på at bedriften oppfyller en rekke strenge og spesifikke krav innenfor den aktuelle virksomhet, samt at bedriften driver med kontinuerlig forbedringsarbeid for å sikre at både materialer, prosesser, varer og tjenester er bra nok for formålet de er tiltenkt.
Norfax har oppnådd ISO 9001, som omhandler å møte krav til kvalitet og kundetilfredshet, og ISO 14001, som legger vekt på at virksomheten skal redusere belastningen på miljøet. – ISO-sertifisering er et viktig virkemiddel for å nå våre mål og er samtidig et bevis på at vi jobber aktivt for å møte de høyeste krav til kvalitet. Sertifiseringen gjør det også betydelig enklere for oss å dokumentere hvordan vi jobber systematisk med kvalitetsikring i forbindelse med både deltakelse i anbudskonkurranser og når vi leverer tilbud til større kunder.
ISO-sertifisering er også et bevis på at en bedrift tar vare på kunder og ansatte. – Norfax har fokus på kontinuerlig forbedring i alle ledd. Våre viktigste mål er å aktivt arbeide med å forbedre våre prosesser og redusere feil, og samtidig sikre at vi leverer produkter og tjenester som møter de krav og forventninger kunden har. Det er også svært viktig for oss å videreutvikle vårt pågående miljøarbeid for å redusere miljøpåvirkningen i så stor grad som overhode mulig.
– ISO-sertifisering er en viktig dokumentasjon på at kundene kan stole på oss. Sertifiseringen fungerer også som et kvalitetsstempel, som er av stor betydning for vår troverdighet hos kunder, leverandører og andre samarbeidspartnere.

